زردبخار

زردبخار(YFمتاثرہمچھروںکےکاٹنےسےانسانوںکےساتھساتھبعضدیگربندروںاورانسانوںکےدرمیانپھیلنےوالیایکوائرلبیماریہے۔زردبخارلاطینیامریکہاورافریقہکےعلاقوںمیںمتعدیہے،جبکہاسکےدرآمدکےمعاملاتدنیابھرمیںظاہرہوئےہیں۔YFکیوجہسےہرسالتقریباً84000 - 170000معاملاتاورتقریباً60,0000موتیںواقعہوتیہیں۔

علامات اور وجوہاتی ایجینٹ

زردبخارکیعلاماتہیںبخار،سردیلگنا،متلی،قے،پٹھوںمیںدرد،کمردرد،اورسردرد۔اس بیماری کا کوئی علاج نہیں ہے۔اس کی علامات عام طور پر کئی دنوں تک رہتی ہے۔کچھمریضوںمیںابتدائیعلاماتکےغائبہونےکےکچھہیوقتبعددوبارہاسکیعلاماتواقعہوجاتیہیں۔اسدوسرےمرحلہپرمندرجہذیلطریقہسےروشنیڈالیگئیہے۔

وہوائرسجوزردبخارکیوجہبنتاہےاسےیرقان(جوجلدکےپیلےپنکاسبببنتاہے)کےنامپرعامطورپرزرد بخار کا وائرسکہا جاتا ہے، جو کچھ مریضوں کا متاثر کرتا ہے۔یہکے وائرس کے خاندان سے تعلق رکھتا ہے۔

ترسیل

Yf متاثرہ مچھروں کے ذریعہ انسانوں میں پھیلتا ہے۔یہایکشخصسےدوسرےشخصمیںبراہراستطورپرمنتقلنہیںہوسکتا۔

اس بیماری کی تین اہم قسمیں ہیں:

·سلویٹکزردبخار(جسے”جنگلیزردبخار”کےنامسےبھیجاناجاتاہے)تبواقعہوتاہےجببیماریجنگلیمچھروںکےذریعہبندروںکوکاٹنےپرانسانوںمیںمنتقلہوتیہے۔یہانسانوںکےجنگلیعلاقوںمیںداخلہونےپرواقعہوسکتاہے۔

·متوسطزردبخار——جدیدافریقہمیںپھیلنےکیسبسےعامقسمہےجبنیم——گھریلومچھر(جوبندروںاورانسانوںدونوںکومتاثرکرسکتےہیں)اسعلاقہمیںموجودہوتےہیںجہاںوےعامطورپرانسانوںکےرابطہمیںآتےہیں۔

·شہریزردبخاراس وقت واقع ہوتا ہے جب گھریلو مچھر کیایڈیسایجپٹیانواعدیگرپرائمیٹسمیںترسیلکئےبغیرانسانوںکےدرمیانوائرسکیترسیلکرتےہیں۔

علاج اور دیکھ بھال

زرد بخار کا کوئی براہ راست علاج نہیں ہے۔دردکمکرنےاوربیماریکےساتھمنسلکبخارکوکمکرنےکےلئےحامیدیکھبھالفراہمکیجاسکتی۔دردسےراحتکےلئےاستعمالکیجانےوالیادویاتکااحتیاطسےانتخابکیاجاناضروریہے،کیونکہکچھغیرا——سٹیرائیڈلاینٹی——انفلیمیٹریادویات(بشمولایسپرن)خونبہنےکےخطرہکوبڑھاسکتیہیں۔

پیچیدگیاںاوراموات

جبکہزردبخارسےمتاثرکئیمریضعلاماتظاہرہونےکے3سے4دنوںمیںٹھیکہوجاتےہیں،تقربیاً% 15اسمیںکمیکےبعدبیماریکےدوسرےمرحلہمیںداخلہوجاتےہیں۔اسدوسرےمرحلہمیںشاملہےتیزبخارکیواپسی،ساتھہیساتھیرقان؛پیٹ میں درد اور قے؛منہ، ناک، آنکھوں، یا پیٹ سے خون بہنا؛گردے کے فنکشن میں گڑبڑی۔دوسرےمرحلہکاتجربہکرنےوالےزیادہسےزیادہنصفمریضوںکیموتہوسکتیہے۔

روکتھام:مخالفمچھرکےطریقے،دستیابویکسین،اورویکسینیشنکیمہمات

1900年میںامریکیفوجیمحققیناسنتیجہپرپہنچےکہمچھرزردبخارکیترسیلکاذریعہہیں۔بیماریکےحصولکےلئے،ایکفردکومتاثرہمچھرکےذریعہکاٹاجانا——اورمچھرکےذریعہپہلیمرتبہوائرسحاصلکرنےکےبعدسےوقتکیایکمخصوصمدتکاگزرنالازمیہے۔یہوائرسکےپھیلنےکےلئےنسبتاًموقعکیایکچھوٹیکھڑکیکوکھولتاہے،اگرچہیہکھڑکیطویلغیرمحفوظآبادیاورمچھروںکیمخصوصسرگرمیوالےعلاقوںمیںمعقولحدتکفروغحاصلکرلیتیہے۔

بدقسمتی سے، ایک مرتبہ کسی شخصکےزردبخارسےمتاثرہوجانےکےبعد،معیاریحامینگہداشتاورمریضکوزیادہسےزیادہآرامفراہمکرنےکےعلاوہاسبیماریکاکوئیعلاجنہیںہے۔اسطرح،مخالفمچھرکےطریقےاورویکسینیشناسبیماریکےخلافدستیاببہترینہتھیارہیں۔

زردبخارکاویکسی30سنالیازیادہممکنہطورپرتاعمرحفاظتفراہمکرتاہےاورویکسینلینےوالاے% 95فرادکوایکہفتہکےاندربیماریکےخلافحفاظتیمامونیتفراہمکرتاہے۔ویکسینیشنکیایکخوراکتقریبً% 90وایکسینلینےوالےافرادکوبیماریکےخلافزندگیبھرمامونیتفراہمکرسکتیہے۔

زردبخارکےویکسینیشنکوعامطورپرصرفانعلاقوںمیںانجامدیاجاتاہےجہاںبیماریمقامیہوتیہےلیکنانلوگوںکےلئےدستیابہے(اورکبھیکبھیضروریہے)جوانعلاقوںمیںسفرکررہےہیںجہاںوائرساببھیبڑےپیمانےپرموجودہے۔عالمیادارہصحت(世卫组织)کیجانبسےانممالکمیںجہاںاسکےپھیلنےکاخطرہسمجھاگی2013مایںمامونیتکےسبسےزیادہحالیہاعدادوشمارتقریباً41%ظاہرکئےگئے۔1988年یہسےایکوسیعاضافہہے،جبعالمیسطحپر5لاکھسےزیادہمعاملاتدرجہونےاور% 5سےکممامونیتکیکوریجکےساتھبیماریاپنےجدیدعروجپرتھی۔谁کیانتباہ،حالانکہ،متاثرہعلاقوںمیںوباکیاسروکتھامکوخطرےکیزدمیںرہنےوالیآبادیکے60سے80%کوریجکیضرورتہوتیہے۔吗

谁قومیحکومتوںاوریونیسیفدونوںکےذریعہتعاونکردہزردبخارکیکوششوںکیقیادتکرتاہے،جسےزردبخارکاآغازکہاجاتاہے۔吗یہخاصطورپربیماریکیاعلیٰشرحوالاے12فریقیممالکپرمرکوزہے۔پروگرامنوماہیااسسےبڑیعمرکےافرادکےلئےزیادہخطرےوالےعلاقوںمیںماسویکسینیشنکیمہماتکولاگوکرتاہے۔گروپنگرانیکاکامبھیانجامدیتاہےاوروباکےخلافردعملکااظہارکرتاہے۔مزید معلومات who ویب سائٹ پر دستیاب ہے۔

ویکسینیشنکیسفارشات

谁سفارشکرتاہےکہYFکیمتعدیوالےتمامممالککوYFکوانکےمعمولکےمامونیتکےپروگرامزکےساتھمتعارفکراناچاہئے۔吗انعلاقوںمیں،9سے12ماہکیعمرمیںویکسینیشنکیسفارشکیجاتیہے۔گروپیہبھیسفارشکرتاہےکہ9ماہکیعمروالےویکسینیشننہلینےوالےتماممسافریناوراسسےبڑیعمرکےخطرہکیزدوالےعلاقوںمیںآنےجانےوالےتماممسافرینکوYFکےویکسینکیپیشکشکیجانیچاہئے۔


وسائل:

عالمیادارہصحت۔情况介绍:黄热病。http://www.who.int/mediacentre/factsheets/fs100/en/20/3/2017 کو رسائی کی گئی۔

عالمیادارہصحت۔全球免疫数据。http://www.who.int/immunization/monitoring_surveillance/global_immunization_data.pdf20/3/2017 کو رسائی کی گئی۔

عالمیادارہصحت۔黄热病:世卫组织疫苗立场文件(280 KB)。2013年7月。http://www.who.int/wer/2013/wer8827.pdf?ua=120/3/2017 کو رسائی کی گئی۔

pdf文档پڑھنےکےلۓ،Adobe Readerڈاون لوڈ کریں اور انسٹال کریں۔

گزشتہاپڈیٹ20.مارچ2017